Nie wprowadza wody pod tynk pomimo

naprawa nagrzewnic olejowych
naprawa nagrzewnic olejowych

Grzejnik podtynkowy jest konstrukcyjnym rozwiązaniem usprawniającym realizację idei ogrzewania ściennego, czyli najlepszej formy systemów płaszczyznowych. Nie wprowadza wody pod tynk, pomimo iż należy do rodziny układów wodnych. Zastosowana technologia wymiany ciepła na poziomie wodno–gazowym wykorzystuje w najwyższym stopniu zdolności dyfuzyjne stanu gazowego, zdolność akumulacji ciepła ciał stałych i łatwości transportu energii cieplnej w układzie poziomym za pomocą wody. Dzięki odseparowanemu układowi wodnemu od części grzewczej eliminuje wszystkie dotychczasowe wady rozwiązań ściennych, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa (system dry-wall) i szybkości montażu. Zapobiega powstawaniu skurczy w tynku wywołanych podniesioną temperaturą, a z uwagi na swą unikalną cienką konstrukcję (8,5 mm) i ażurową budowę stanowi naturalne wzmocnienie dla tynku.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Centralne_ogrzewanie


Także istnieją grzejniki żeliwne wyposażone w

Czerpią energię z gazu. Stosowane są rzadko.

Wady i zalety:

Wady i zalety:

Może to być piec kaflowy, wyposażony w palnik gazowy zamiast spalania węgla. Także istnieją grzejniki żeliwne wyposażone w cegłę szamotową, która zapewnia właściwości akumulacyjne.

Wady i zalety:

Grzejniki konwekcyjne ogrzewają pomieszczenie w wyniku przepływu masy powietrza wewnątrz radiatora grzejnika, w wyniku czego następuje jego ogrzanie. Przepływ może być grawitacyjny (wówczas powietrze przepływa w sposób naturalny, co wynika z różnicy gęstości powietrza spowodowanej różnicą jego temperatury) lub wymuszony (przepływ powietrza wymusza wentylator). Grzejniki zasilane są prądem elektrycznym lub wodą. Woda dostarczana jest instalacją centralnego ogrzewania (CO).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Centralne_ogrzewanie


Pilnowanie szkolnych pieców grzewczych

W szkołach korzysta się z różnego rodzaju ogrzewania. To, jaki system grzewczy zamontowany jest w szkole w dużej mierze zależy od tego, ile lat liczy sobie budynek szkolny. Dlatego w szkołach wciąż pracują osoby odpowiedzialne za palenia w piecu. Dzieje się tak wówczas, gdy w danej szkole zamontowane jest ogrzewanie węglowe. Poza tym niektóre szkoły korzystają z miejskich sieci ciepłowniczych. Wówczas dyrektorzy szkół nie muszą martwić się o to, że trzeba palić w piecu w okresie zimowym. Wystarczy dobrze sprawdzić grzejniki i odkręcić je przed zimą, żeby w szkolnych pomieszczeniach panowała dobra temperatura. Oczywiście w klasach nie musi być przesadnie ciepło, ponieważ dzieci z zasady do szkoły ubierają się nieco ciepłej.


Dodane: 08-04-2019 07:33